onsdag 1 maj 2019

Aktiepub 15 maj på Sue Ellen


Nästa aktiepub blir onsdagen den 15 maj kl 18 på Sue Ellen. Alltså dags för en hederlig "klassisk aktiepub", men vi hoppas även på fler gånger hos Erik Penser bank framöver.

För er som inte känner konceptet så är det enkelt. Vi har en del av lokalen och dricker öl och snackar om aktier och investeringar i små grupper. Olika investeringsstilar finns representerade - jag hoppas alltid extra mycket på ännu fler globala investerare. Kanske skulle man märka upp vissa bord? Utdelningsbordet, tradingdesken, nybörjarhörnan etc? Eller kanske inte, blandat brukar vara bäst.

30 platser är bokade och jag hoppas de går åt! Skriv något i kommentarsfältet så har du en plats.

28 kommentarer:

  1. *Räcker upp handen*

    Ses där!

    mvh,
    10årsplanen
    https://10arsplanen.blogspot.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Hoppas vi hinner växla några ord om Decisive och Northwest Healthcare!

      Radera
  2. Kan tänka mig komma denna gång.

    SvaraRadera
  3. Med Twitteranmälningar är vi upp i 13 pers hittills. 30 platser att fylla :)

    SvaraRadera
  4. Ett globalbord eller ett utdelningsbord skulle vara kul - men jag kommer oavsett var jag hamnar!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, och hoppas du inte hamnar mellan stolarna, du platsar ju på flera bord :-)

      Radera
  5. Koolt Gustav! Hoppas att jag kan komma. Funkar det att dyka upp oanmäld och hänga i baren? Behöver ändå inte bolla idéer med någon, har redan den ultimata investerings-strategin (+736% i år). Vi ses! :-)

    //"Volatile"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det funkar! Wow... skulle vilja höra hur den strategin fungerar. Och om den är volatil. Sen tror jag ofta man tjänar på att bolla med andra, oavsett strategi :)

      Radera
  6. Hej! Kan jag föreslå ett bord för endast Japanska aktier? Vore trevligt.. Kan bjuda alla på en runda Sake =D Mvh Johnie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det låter som en bra idé, och välkommen!

      Tyvärr har jag inte köpt några aktier än, men ska finnas mycket värde där. Har kikat på några japanska aktier i alla fall, som IBJ inc, Fukushima Industries och Pigeon. Sen har Rakus extremt bra siffror.

      Radera
  7. Hej jag kommer gärna! /Oskar

    SvaraRadera
  8. Kommer gärna. /Oscar

    SvaraRadera
  9. Svar
    1. Hej, tyvärr fick jag förhinder ikväll men ser fram emot att ses på annat kommande tillfälle. Med vänlig hälsning Natalie

      Radera
    2. Ok, hoppas du kan nästa gång!

      Radera
  10. Bra fixat! Jag kommer gärna! /R

    SvaraRadera
  11. Jag försöker komma ikväll!

    SvaraRadera