onsdag 16 mars 2016

Nästa aktiepub 7 april


Nästa Aktiepub på Sue Ellen blir torsdag 7 april kl 18. 25 platser är bokade, men antalet kan justeras uppåt eller nedåt beroende på intresse.

Hoppas på god uppslutning och intressanta diskussioner!

Vid olika tillfällen har frågan uppstått om man kan göra "något mer" av Aktiepuben. Men för att t.ex köra presentationer av något slag krävs en annan lokal och då växer budgeten (idag obefintlig) och de administrativa förberedelserna (inte så värst stora idag).

Finns det tankar om hur man kan utveckla konceptet så är det välkommet. Själv är jag nöjd med hur det är idag - ett forum för att diskutera aktier/ekonomi med andra nördigt intresserade (mestadels). Den fyller också en funktion av nätverkande i allmänhet och bloggnätverkande i synnerhet.

Testade för övrigt att slänga ut lite frågor att diskutera till förra gången men det har inte riktigt tagit skruv. Diskussionerna är oftast väldigt självgående när man väl är där på plats, vilket är ett gott tecken. Slänger ändå iväg två frågor till nästa gång: Hör storlek på bolag och bolagets kvalitet ihop? Och hur mycket viktigare är ledningen i småbolag?

Välkommen på aktiepub hursomhelst!

36 kommentarer:

  1. Som sagt hade jag haft bopålen i Bull Shit City hade jag dykt upp. En sak är säker folk som är intresserade av aktier, och investeringar älskar att prata om detta ämne.

    Jag tror att efter en eller två stora stark blir diskussionen ganska självgående. Det är väl bra så. Allting behöver inte befinna sig i rörelse. Lite snack, och en stor stark räcker långt.

    Med vänlig hälsning

    Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har en stående inbjudan! Vore häftigt om du någon gång hade vägarna förbi.

      Radera
  2. Jag är i Berlin då. Ni får ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd, men kul för dig!

      Extremt nördigt, men kanske man kan hoppas på en (frivillig) "lynchning" av Northwests sjukvårdslokaler i Berlin? Finns säkert roligare saker att göra i Berlin men man kan ju alltid önska :-)

      Radera
  3. Jag har precis flyttat till Stockholm och ser fram emot att träffa andra (bloggande) aktieintresserade. :-)
    /Johan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, du har en plats!

      Radera
    2. Hej! Jag har tyvärr fått förhinder och måste avboka mig.

      Radera
    3. Synd, hoppas du kan nästa gång.

      Radera
  4. Jag bokar gärna en plats.

    /Kalle

    SvaraRadera
  5. Jag kommer med vidhängande assistent! Då har jag precis kommit hem från mitt vinterviste i Thailand så det ska bli kul att träffa er igen. :-)Dock kan jag kanske vara litet jetlaggad då så om ni ser att jag är på väg att somna så beror det inte på att ämnet tråkar ut mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, bokar upp två platser. Tur att du kunde vara med. Vi får diskutera de bolag som du anser vara högst risk i min portfölj (jag tror jag vet vilka).

      Radera
  6. Jag kommer!

    Tycker formatet nu funkar fint, om man har lite tur får man dessutom lite karriärcoaching på köpet! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen, du har en plats! Bra att formatet funkar!

      Radera
  7. Hej,

    Jag kommer gärna.
    (Hoppas att jag inte spammar kommentarsfältet nu, har försökt hur många gånger som helst att få in en kommentar.)

    Mvh

    Robert

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svarar mig själv. Kanske är känt sen tidigare men det verkar inte gå att lägga in kommentarer via Safari? I alla fall inte från mitt Safari med de inställningarn.
      Dessa inlägg gick bara in om jag använde Firefox. Kanske lite off-topic men nu är det sagt.

      Mvh

      Robert

      Radera
    2. Har försökt "skruva" i inställningarna men ser inte att jag kan ändra något som får det att fungera. Har någon annan tips på vad man kan göra?

      Du har en plats förresten!

      Radera
  8. Hej,

    Jag kommer gärna.

    Mvh

    Erik

    SvaraRadera
  9. Jag bokar gärna en plats.

    Mvh Mats

    SvaraRadera
  10. Missar även denna tyvärr då annat redan är inbokat :-(

    Nån gång ska jag vara med, kanske nästa...

    SvaraRadera
  11. Jag kommer gärna.

    Hälsningar
    Ludvig

    SvaraRadera
  12. 12 pers anmälda hittills. 13 platser att fylla!

    SvaraRadera
  13. Om du behöver en till, så är jag en färsking som ska skapa en ny hemsida med ett specifikt koncept kring aktiehandel som jag tror på.

    Mitt namn är Josh och jag är killen med de självklara korten som alla bara gått förbi. Hade varit kul att snacka med någon som kan något om mitt undangömda intresse.

    Mvh

    Josh

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kör till, alltid bra ställe att diskutera idéer på!

      Radera
  14. Hej,
    Jag kommer.
    /M

    SvaraRadera
  15. Kommer gärna även denna gång. /Joakim

    SvaraRadera
  16. Tjena,

    Bokar gärna en plats! Ny i sammanhanget:)

    Albert

    SvaraRadera
  17. Hej

    Jag kommer tyvärr inte ha möjlighet att delta ikväll.

    Hälsningar
    Ludvig

    SvaraRadera
  18. Stort tack, mycket trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, det var lyckat tycker jag. Många intressanta diskussioner!

      Radera