söndag 7 mars 2021

Strategin och kompromisser


Min strategi har varit lite väl rigid. Jag har nog begränsat mig lite väl hårt i vilka bolag jag kan äga. Enkelt uttryckt borde jag kunna kompromissa med vissa delar, särskilt om bolaget är väldigt billigt. Man kan dela upp strategin/checklistan i vissa grundkrav och därutöver önskvärda egenskaper. Värdering kan då kompensera i förhållande till hur mycket man får av det önskvärda.

Grundkrav

Här är mina grundkrav som jag inte kan kompromissa med. Jag köper inte ett bolag som inte uppfyller detta. Skulle något av det jag äger försämras, eller bryta mot någon punkt kommer jag sälja det. Detta är "must have".

  • Låg skuldsättning, max 1 gr EBITDA
  • Tillväxtbolag, minst 8-10 procents försäljningstillväxt över tid.
  • Marknadsandelen är minst 3:a lokalt eller globalt.
  • Minst "narrow-moat", dvs konkurrensfördelar finns.
  • Ocykliska inslag.
  • Ledning utan prickar, visst insynsägande.
  • Inga bolag från diktaturer eller auktoritära regimer (uppdaterat)
  • Åtminstone samhällsneutralt, ska inte strida mot ESG. 
  • Om inte lönsamt idag ska vinsten finnas inom räckhåll: EBITDA-positivt inom ett år och vinst på sista raden inom två år, enligt genomsnittsprognoserna. (uppdaterat)
  • Inte stort och välkänt vid köp, max 20 miljarder USD i Marketcap. 

Moat måste identifieras, det ska finnas bestående konkurrensfördelar. Exempel på sånt som bygger moat är: Varumärke, patent, tillstånd, lågkostnadsfördelar, byteskostnader etc. Att en bra person är VD, att produkterna gillas, eller lönsamheten är hög räcker inte i sig. Marknadsandelen ska vara minst 3:a eftersom jag i stort letar efter Champions, helst "Hidden Champions".

Bolag från länder med diktaturer och auktoritära regimer går alltid bort, Jfr demokratindex ranking och tidigare inlägg. Vad som helst kan hända i de länderna, framförallt internt men också externt. Även om risken är låg så är den för mig svårbedömd. Och finns "moat" om allt hänger på en regims godtycke? Kommer därför inte investera i kinesiska, ryska eller turkiska bolag. Hong-Kong har fallit i demokratiindex 2020 och är numera en Hybrid-regim. Bolag i sådana länder undviker jag i de flesta fall, särskilt om riktningen inte är god, och de tycks mer och mer bli Kina. (uppdaterat)

Sett till marketcap så vill jag utnyttja de fördelar jag har som småsparare. Det är mycket svårare att ha ha en egde i stora välbevakade bolag. Och framförallt har stora bolag svårare att bli tex 5-10 gånger större. Däremot måste jag inte sälja, eller stryka bolaget om det är över 10 miljarder dollar (Large-cap-gränsen). Sådana bolag kan också vara intressanta, särskilt om de är digitala och skalbara, men mitt största fokus är småbolag.

Önskvärt
Utöver grundkraven ser jag gärna följande egenskaper i bolaget. Detta räknar jag som "Nice to have":
  • Lång historik med fina siffror.
  • Nettokassa.
  • Stark tillväxt, långt över 10% i revenue och/eller vinst. 
  • Dominera sin nisch, hög relativ marknadsandel.
  • Wide-moat, starka konkurrensfördelar.
  • Gynnas av megatrender som digitalisering, IoT, ökad medelklass, och ESG
  • Särskilt demografi är en säker megatrend, så hög andel Asien/Afrika är ett plus.
  • Fullvärdiga demokratier är bäst, och jag är svag för bolag i tidigare brittiska kolonier, sådana länder har ofta en stark samhällsstruktur och tradition. 
  • Helt ocykliskt bolag, återkommande efterfrågan, förbrukningsvaror etc.
  • Samhällsnyttigt bolag, klar win-win för kunder och samhälle.
  • Familjebolag, stark huvudägare. 
  • Ägs av favoritfonder (ger trygghet och signalvärde om de säljer)
  • Helst globalt Microcap, Smallcap eller Nano-cap.

Så länge grundkraven är uppfyllda kan jag köpa. Men ofta vill jag ha "mer". De önskvärda kraven hänger mycket ihop med värdering. Får jag inget av detta krävs verkligen att bolaget är billigt för att jag ska köpa. Har bolaget däremot allt, är jag beredd att betala mer. Detta är vad jag kan kompromissa med, och ska läsas ihop med grundkraven.

Summering

Drömbolaget är en Hidden Champion, dvs en liten okänd marknadsledare, som dominerar en nisch, med nettokassa och som gynnas av megatrender. Men alla bolag behöver inte ha allt och prislappen kan kompensera för det. Däremot måste såklart grundkraven alltid vara uppfyllda. 

Vad tror du om den här investeringsstrategin? Jag kommer bli lite mer flexibel, även om jag också håller på mina principer.

36 kommentarer:

  1. Bra lista! Jag hade flyttat denna till önskvärt: ” Om inte lönsamt idag ska prognoserna vara vinst inom ett år.” så att man inte missar alla fina bolag som fokuaerar på tillväxt just nu för att slå om till lönsamhet om ett antal år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag ska fundera, och visst missar jag en hel del bolag där. Men det handlar om ett defensivt fokus och att jag ska "veta" att vinsterna verkligen kommer. Jfr med Kahoot som jag köpte 2020 och som gör vinst 2021 (och förhoppningsvis större vinst 2022, 2023, etc). Utgår från de prognoser som visas här: https://www.marketscreener.com/quote/stock/KAHOOT-AS-111327902/financials/

      Frågan är hur långt man kan blicka, och ju längre bort man måste blicka desto osäkrare om lönsamheten kommer och vad man betalar för den. Har i alla fall blivit mer flexibel genom att inte kräva vinst idag, och ska ta en funderare till! Tack för input!

      Radera
  2. Med de kriterierna kommer du tyvärr att missa väldigt många bra tillväxtbolag. Du hade tex missat Amazon. Jag tycker det är mer relevant att titta på varför bolaget inte gör vinst. Är det för att de hellre investerar tungt och isåfall varför och hur länge tex? Dvs frågor som ingen screener någonsin kommer hjälpa dig med.
    Mvh investera-pengar.blogspot.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade missat Amazon åtminstone tills året innan de förväntas gå med vinst på prognoserna. Så ja, filtrerar bort många bolag, även på storlekskriteriet. Det handlar om ett fokus och att vinst (för) långt bort många gånger blir för svårbedömt för mig.

      Har du något tips hur man konkret kan bedöma om ett bolag är "nästa Amazon" eller en flopp? Räcker det med att kolla på revenue, TAM och bruttomarginal tex?

      Och jag köpte i alla fall Kahoot 2020 medan det går med vinst först 2021, så man kan fånga upp många bolag ändå, även om det såklart är i ett senare skede.

      Radera
    2. Det är väl olika på vad man bör titta på. Men, jag är noga med att följa upp dessa bolag mer än övriga och jag vill se konkreta framsteg i rätt riktning varje halvår. Jag tittar även noga på hur ledningen kommunicerar, att de är ärliga etc.

      Radera
    3. Precis, man kan ju dela upp i olika typer av case och dessa kräver då lite mer bevakning. Själv är jag nog lite feg, även om det kan vara på gott och ont. Men det är klart, med lägre andelar och mer bevakning kan bolag med vinst mycket längre fram vara ett framgångsrecept (även om jag avstår för egen del i dagsläget).

      Radera
  3. Ser att listan på ett föredömligt sätt tar upp egenskaper hos företag som kan vara intressanta. Bra så.
    Antar att det ska vara möjligt att köpa bolaget ifråga? dvs antar att priset kan vara av intresse, eller som Charle Munger uttrycker det:

    "
    no matter how wonderful it is it's not worth an infinite price. So we have to have a price that makes sense and gives a margin of safety considering the natural vicissitudes of life
    "

    Du kanske kan utveckla lite hur du ser på det, och hur du kommer fram till ett belopp som du ser intressant eller attraktivt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prisis! Först måste jag veta vad jag vill ha, sen handlar det om att värdera. Inte lätt men jag försöker titta utifrån P/S, P/E, P/cashflow och EV/EBITDA. Försöker tänka ”PEG-tal” och värdering utifrån tillväxt, och blicka framåt, dvs inte bara vad det är för pris nu utan för var bolaget rimligen är om 2-3 år utifrån genomsnittsprognoser på marketscreener.

      Generellt jobbar jag mycket med Pris/Kvalitet/Momentum (i verksamheten) och använder en matris för det: http://gustavsaktieblogg.blogspot.com/2019/11/nar-kopa-och-salja-titta-pa-business.html

      Radera
  4. Man kan nästan beskriv min investeringsmodell som att investera i bolag som uppfyller nästan alla krav på din lista och där operativa egenskaper kompenserar för en eller två brister.

    Åh andra sidan tror jag du vänder på fler stenar på marknader som dessutom ibland erbjuder större rabatter. Det viktiga som jag ser det är att kunna hitta bolag som uppnår kraven utan att man lurar sig själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men den här listan ska det inte vara några problem att hitta bolag till, åtminstone om man stannar vid grundkraven. Jag får tacka för tidigare bra synpunkter, just det här med att man inte ska lura sig själv, och att riskerna kommer utanför checklistan (land är ett sånt exempel).

      Det är möjligt att jag borde bli ännu mer flexibel, särskilt med grundkraven, många går tex bort på skuldsättning och att vinst inte är i sikte. Samtidigt kan, eller snarare måste, jag vara kräsen om jag letar på många marknader och har stort utbud av kandidater. Men de ska bort på rätt grunder och det är alltid en utmaning.

      Radera
  5. Det där är några riktigt bra krav du har. Själv har jag alldeles för dåligt tålamod för att ha så många krav och följa dem :(.

    Aktiepappa - en blogg om ekonomi och aktier

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo nog kräver det lite tålamod att ta fram kraven, följa dem, och uppdatera vid behov. Men de allra flesta grundkraven har jag kört med så länge att de blivit en vana när jag letar aktier :)

      Radera
  6. Har smält kommentarerna och gjorde en uppdatering om vad jag kräver i form av vinst. Jag blir åtminstone lite generösare.

    Tidigare formulering: "Om inte lönsamt idag ska prognoserna vara vinst inom ett år"

    Ny formulering: "Om inte lönsamt idag ska vinsten finnas inom räckhåll: EBITDA-positivt inom ett år och vinst på sista raden inom två år, enligt genomsnittsprognoserna."

    SvaraRadera
  7. Mycket bra krav och jag kan skriva under på samtliga,, som jag iaf har en ambition att följa, utom möjligen den sista i båda listorna. Håller med om att det absolut ofta är en fördel att investera i ett litet oupptäckt och oanalyserat bolag, potentialen kan ju vara enorm. Men jag tycker också att man måste förhålla sig till att ett bolag kan förbli ouptäckt och oanslyserat under mycket lång tid och då händer ju ingenting med kursen. Det är t. ex först om och när Mobruk börjar följas av en analytiker som jag tror jag skulle våga köpa dem. Har nog för litet tålamod att sitta på en aktie ett år och kursen bara ligger still, väljer hellre ett större bevakat bolag med momentum i aktien.;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är alltid frågan hur mycket man ska kompromissa. Large-cap kan jag numera definitivt kompromissa med (har köpt Embracer), även om fokus mest är på mindre bolag. Det är i alla fall som Large-cap bolag ovanligt på det sätt att det befinner sig på en mindre lista (vilket utestänger vissa fonder).

      Att bolaget bevakas av minst en analytiker, kan liksom att åtminstone någon fond är inne ge viss trygghet eller second opinion. Men jag har det inte som krav. Just för momentum finns mycket att fundera kring, det kan påverkas av större bolagsstorlek, att analytiker tar upp bevakning, man vill ju att något gör att bolaget inte för alltid ska vara under radarn.

      Radera
  8. DU BEHÖVER LÅN Jag fick precis mitt lån på 200 000,00 kr från REMY.CREDIT Skicka e -post till dem nu för ditt lån (remy.credit111@gmil.com) whatsapp: +46769618757 de är de bästa, ge dem ett försök och vittna om att låneförbudet är mycket snabbt och säkert med interstat på 2% EMIAL: (remy.credit111@gmail.com) Behöver du ett brådskande lån inom 24 timmar? de har snabbt och enkelt lån till dig Jag heter karlsson från Stockholm Sverige är en ensamstående mamma är mycket nöjd nu med mina 2 barn REMY COMPAY är det bästa få ditt lån idag} Maila honom nu för ett snabblån Mail: remy.credit111@gmail.com Gud välsigne dig, herr REMY FINK......

    SvaraRadera
  9. ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΟ ΔΑΝΕΙΟ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΡΕΙΑ ΣΑΣ
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    χρειάζεστε δάνειο; Ποιες είναι οι οικονομικές σας ανάγκες; Εκδίδουμε δάνεια από τουλάχιστον 1000 ευρώ έως 100.000.000,00 ευρώ κατ 'ανώτατο όριο με ευχάριστη διάρκεια που κυμαίνεται από 1 έως 50 έτη με πολύ μειωμένο επιτόκιο 2%. Χρειάζεστε επιχειρηματικό δάνειο; Χρειάζεστε προσωπικό δάνειο; Θέλετε να αγοράσετε αυτοκίνητο; Θέλετε να αναχρηματοδοτήσετε; Χρειάζεστε στεγαστικό δάνειο; Χρειάζεστε τεράστιο κεφάλαιο για να ξεκινήσετε την επιχειρηματική σας πρόταση ή επέκταση; Έχετε χάσει την ελπίδα και πιστεύετε ότι δεν υπάρχει διέξοδος και τα οικονομικά σας βάρη παραμένουν; Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για πιθανή επιχειρηματική συνεργασία Επικοινωνήστε μαζί μας μέσω e-mail: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Έχουμε ένα δάνειο για εσάς ..//.

    SvaraRadera
  10. Hej jag är här för att sprida denna goda nyhet till hela världen om hur jag fick tillbaka min ex -kärlek. Jag blev galen när min man lämnade mig för en annan tjej förra månaden. Men när jag träffar en vän som presenterar mig för DR ISIKOLO, den stora budbäraren till oraklet som han tjänar, berättade jag mitt problem för DR ISIKOLO om hur min före detta kärlek lämnade mig och hur jag behövde för att få ett bra betalande jobb. Han sa bara till mig att jag har kommit till rätt ställe där jag kommer att få mitt hjärtsug utan några biverkningar. Han berättade vad jag behöver göra och jag följde och det var gjort. Under de kommande två dagarna ringde Min kärlek till mig i telefonen och sa förlåt för att jag levde innan dess och även under nästa vecka efter att min kärlek ringde mig för att be om förlåtelse och jag fick också ett nytt jobb. Inga problem är för stora för att han ska lösa. Kontakta honom direkt på hans kontakter nedan
    webbplats: https://isikololovetemple.com
    e -post: isikolosolutionhome@gmail.com
    WhatsApp: +2348133261196.

    SvaraRadera
  11. Effektiv kraftfull kärlek för att få din före detta älskare tillbaka nu, kolla på DR ISIKOLO.
    Jag har precis upplevt underverk av Dr. Isikolo love stavning som har spridits på internet och över hela världen. Hur han underbart hjälpte människor över hela världen att återställa sitt äktenskap och få tillbaka förlorade älskare och också hjälpa till att vinna lotteri. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesbörd från olika människor om hur han hjälpte till att få min före detta älskare tillbaka, jag berättade om min man som övergav mig för ungefär 8 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. DR ISIKOLO sa bara till mig att le 3 gånger och ha en vila i sinnet han kommer att hantera allt på bara 48 timmar, han gjorde jobbet och efter den andra dagen ringde Toni mig och jag var bara så chockad att jag valde samtalet och kunde inte tro mina öron, han bad verkligen om att jag skulle förlåta honom och lovade på telefon. Han kom hem och skaffade mig en ny bil bara för att bevisa sin kärlek till mig. Tja, om du behöver en effektiv och verklig stavning för alla problem i ditt liv kan du kontakta DR ISIKOLO hans e -post: isikolosolutionhome@gmail.com eller så kan du också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  12. Jag är mycket förvånad över den mirakulösa upplevelsen och underverken hos Dr Isikolo som har spridits på internet och över hela världen. Hur han underbart hjälpte människor över hela världen att återställa sitt förlorade förhållande. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesbörd från olika människor om hur han hjälpte till att få tillbaka exälskaren, jag berättade om min man som övergav mig för ungefär 8 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. Jag blev förvånad när han bara sa till mig att le och ha vila i sinnet som försäkrade mig om att han kommer klara allt på bara 48 timmar. Efter den andra dagen som min man ringde mig var jag bara så chockad. Jag valde samtalet och kunde inte tro mina öron, han bad verkligen om att jag skulle förlåta honom och han kom hem och fick också mycket fina presenter bara för att han skulle bevisa sin kärlek till mig. Om du behöver en effektiv och verklig stavning för alla problem i ditt liv kan du kontakta Dr Isikolo på hans e -post isikolosolutionhome@gmail.com eller så kan du också WhatsApp/Viber honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  13. Marijana Belinić22 oktober 2021 kl. 10:47

    Jag är mycket förvånad över den mirakulösa upplevelsen och underverken hos Dr Isikolo som har spridits på internet och över hela världen. Hur han underbart hjälpte människor över hela världen att återställa sitt förlorade förhållande. Jag kontaktade honom efter att ha gått igenom så många vittnesbörd från olika människor om hur han hjälpte till att få tillbaka exälskaren, jag berättade om min man som övergav mig för ungefär 8 månader sedan och lämnade hemmet med allt jag hade. Jag blev förvånad när han bara sa till mig att le och ha vila i sinnet som försäkrade mig om att han kommer klara allt på bara 48 timmar. Efter den andra dagen som min man ringde mig var jag bara så chockad. Jag valde samtalet och kunde inte tro mina öron, han bad verkligen om att jag skulle förlåta honom och han kom hem och fick också mycket fina presenter bara för att han skulle bevisa sin kärlek till mig. Tja, om du behöver en effektiv och verklig stavcaster för problem i ditt liv kan du kontakta Dr Isikolo på hans WhatsApp/Viber honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  14. Är du i stort behov av kärlek för att få tillbaka din före detta älskare eller återförena ditt äktenskap? Skicka e -post till Dr Isikolo för snabb 48 timmars lösning. Jag hade problem med min man för ett år och sex månader sedan, vilket ledde oss isär. När han gjorde slut med mig var jag förvirrad och visste inte vad jag skulle göra för att få tillbaka honom, jag kände mig så tom inuti. Tills jag stötte på Dr Isikolo på internet om hur han har hjälpt så många människor att lösa olika problem där. Jag mailade honom och jag berättade för honom mitt problem och jag gjorde vad han bad mig att göra för att han skulle hjälpa mig, för att kort göra den långa historien kort, Innan jag visste ordet av det, på mindre än 48 timmar, ringde min man och han kom tillbaka till mig och berättade att han var ledsen över vad som hände mellan oss båda. Slutligen skriver jag detta vittnesbörd för att tacka dig och djupa tacksamhet till dig Dr Isikolo för att du höll fast vid dina ord och dina löften om att föra honom tillbaka till mig på bara 48 timmar av dina kraftfulla trollformler. Om du behöver hans hjälp kan du mejla honom på: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp/Viber honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  15. vi har jullån för dig och din familj att njuta av denna semester jullån är tillgängligt nu kan du ansöka vilket belopp du vill vi har ett lån för dig
    behöver du ett lån? Skicka ett mejl till remy.credit111@gmail.com
    Hej hur mår du idag ?? Behöver du ett brådskande lån nu de närmaste 6 – 12 timmarna nu utan stress eller dröjsmål REMY. CREDIT är här för att lösa alla dina problem idag. Vi utfärdar lån med 2% ränta, med en snabb tjänst erbjuder vi alla typer av lån, skicka ett mejl nu för dina brådskande lån
    Skicka oss ett e-postmeddelande, vi har ett lån till dig via e-post nu {remy.credit111@gmail.com}
    vi har ett lån till dig ..

    SvaraRadera
  16. Utmärkt och fantastisk service om hur du får tillbaka ditt ex.
    För vem det kan beröra, mitt namn är Lana Johannes och jag uppskattade verkligen hur den store DR ISIKOLO använde sin intuitiva vägledning och färdigheter som livscoach och sin empati också för att föra tillbaka min själsfrände till mig. För 100 procent av gratis riktiga synska, konsultera för att få tillbaka ditt ex och lösa alla dina allmänna problem eller problem. Min partner lämnade mig på grund av oändliga bråk och gräl och jag var förkrossad i månader och fick tillbaka min lycka när jag kontaktade honom. Den enda DR ISIKOLO The Great är den enda som kan hjälpa dig. Han löste mitt problem åt mig. Han tog tillbaka mitt ex inom 48 timmar efter samråd och starkt, vår kärlek och lycka har återställts. Kom i kontakt med The Great DR ISIKOLO Email: du kan kontakta Dr Isikolo email: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +23481333261196

    SvaraRadera
  17. Ett stort tack från mig Katrina Cederschiöld till DR ISIKOLO för att du hjälpte mig att återställa mitt trasiga hem. Inkonsekvens har varit ordningen för dagen i mitt hem och äktenskap. Min man har haft ett jäkla problem och slitit i mitt kött ända sedan vi började ha för många missförstånd. Vissa dagar gick han bara och kom aldrig tillbaka förrän de senaste veckorna. Jag var förkrossad och försökte allt jag kunde för att åtgärda problemen men lyckades inte. Jag var tvungen att söka efter hjälp och jag blev uppmanad av en vän att kontakta DR ISIKOLO vilket jag gjorde. Jag visste aldrig att det skulle vara möjligt eftersom problemen hade dröjt sig kvar i två hela år. DR ISIKOLO försäkrade mig och sa bara till mig att lita på honom och tro på att få mina önskningar uppfyllda. Han fixade mitt äktenskap med sitt kraftfulla kärleksåterföreningsband och mitt hem är fantastiskt igen och min man är med mig för att aldrig lämna längre. Kontakta honom också och tro att han kan hjälpa dig eftersom han inte har några dåliga uppgifter. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  18. TACK DR ISIKOLO SOM KOMMER TILL MIN RÄDDNING PÅ MINA VÄRSTA STUND.
    Jag heter Agata Carlgren och min man och jag har kämpat mot äktenskapsproblem under de senaste 6 månaderna och inte visste jag att familjen var hjärnan bakom de problem vi någonsin haft. Problemen eskalerade och han flyttade så småningom ut ur huset. Jag var ensam med min dotter och livet var eländigt utan honom vid min sida. Jag gjorde allt jag kunde för att få slut på problemen men utan resultat. Så jag var tvungen att söka hjälp vilket ledde till att jag kontaktade DR ISIKOLO. Precis som jag alltid har velat hörde han mitt rop och kom mig till hjälp. Han löste problemen vi hade och min man och jag kom tillbaka tillsammans och det förvånar mig fortfarande när jag får resultatet inom 2 dagar som han lovade. Om du har problem med din partner, kontakta honom nu och han kommer inte att svika dig lika bra eftersom han är pålitlig och pålitlig. mejla honom: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom via WhatsApp: +2348133261196

    SvaraRadera
  19. Hej alla, jag heter Nicole Haraldsson från Las Vegas och jag är här för att också tacka Dr Isikolo som Gud använde för att rädda min situation och återställa glädjen och lyckan i mitt hem. Jag förlorade min man till en kvinna utomlands när han arbetade i samma region där hon bor. Jag visste aldrig allt som hände förrän en vän till mig skickade bilder på båda tillsammans och jag visste efter det att det var anledningen till att min man blev kall mot mig och lämnade mig bakom mig. Min man var hypnotiserad och sinneskontrollerad och jag visste allt när jag kontaktade Dr Isikolo när jag sökte efter hjälp och inte hittade någon. Han försäkrade mig om att han återvände och att vår kärlek och lycka återställdes, vilket han gjorde och resultatet började manifestera sig efter 48 timmar. Nu har jag min man tillbaka och jag kan inte tacka Dr Isikolo nog för hans ärlighet och stöd. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  20. GODA NYHETER OM HUR JAG VANN LOTTERI MED HJÄLP AV DR ISIKOLO
    Under det senaste decenniet har jag alltid spelat lotterispel med hopp om att jag en dag ska vinna stora pengar, men det hände aldrig och jag tänkte på vad jag kunde göra för att vinna stort på lotterijackpotten. Jag gjorde en del efterforskningar på internet och jag stötte på en annons om Dr Isikolo som förbereder lotteri för folk som tror på hans verk. Jag förklarade min situation för Dr Isikolo och han förberedde ett lotteri för mig och gav mig några nummer för att spela på lotteriet och jag gjorde som han sa utan några tvivel. Skulle du kunna tro att jag för första gången i mitt liv vann summan av 396.000,00 Euro. Jag trodde att jag drömde tills jag blev uppringd av lotteriagenten att komma över till kontoret för att ordna hur jag ska göra anspråk på pengarna. Nu har mitt liv förändrats för gott och jag är min egen chef och du kan också vara din egen chef genom att kontakta Dr Isikolo, mejla honom nu via: isikolosolutionhome@gmail.com Bara sms:a honom via WhatsApp +234-8133261196

    SvaraRadera
  21. Hej alla, jag heter Klaudia Kusa. Under en ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag sökte hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  22. MÖJLIGHETEN ATT FÅ DIN EX-PARTNER TILLBAKA GARANTERAS MED DR ISIKOLO. KONTAKTA HONOM NU
    Jag heter Ellinor Lava. Jag visste aldrig att det fanns en stor möjlighet för mig att ha min man tillbaka till mig förrän jag träffade DR ISIKOLO. Det var riktigt tufft för mig när min pojkvän lämnade mig för en annan kvinna. Jag var förkrossad och kunde inte ta mig tillbaka. Hans vänner och familj gjorde allt de kunde för att återförena oss men det visade sig misslyckat. Jag var ensam i några månader och kunde inte se mig själv älska en annan. Så jag var tvungen att söka hjälp från DR ISIKOLO som gav mig privilegiet att se till att mina hjärteönskningar blev uppfyllda. Han återförenade oss och kärleken och lyckan återställdes. Hans ord är hans bundna och han misslyckas aldrig när han lovar någon 48 timmar att få resultatet vilket förvånade mig när mitt eget resultat manifesterades. Bry dig inte om att söka hjälp någon annanstans. Kontakta honom nu. Hans e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom via WhatsApp: +2348133261196.

    SvaraRadera
  23. Hej alla, jag heter Anna Macovei. Under ganska lång tid bodde min man i en annan lägenhet på grund av arbetspress och vi var väldigt lyckliga tillsammans trots att han höll sig ifrån oss i några månader. Föga visste jag att en kollega från jobbet redan hade en affär med honom som fick min man att lämna in en skilsmässa mot mig från ingenstans. Jag visste att något var fel eftersom vi aldrig behövde bråka eller bråka så mycket för att få honom att lämna. Jag var traumatiserad och jag söker hjälp för att ta itu med situationen som ledde mig till DR ISIKOLO från beröm som folk gav honom på nätet. Vi diskuterade länge och han berättade allt jag behövde veta om vad som hände och processen för att åtgärda problemen. Han uppfyllde sina löften och fick min man tillbaka till mig och skilsmässaprocessen avbröts. Nu är min man tillbaka hem till oss och vi är lyckliga tillsammans. Det är verkligen fantastiskt hur människor verkligen kan hjälpa andra människor när de är i nöd. Han kan hjälpa dig också. Sms:a honom bara via WhatsApp +2348133261196 eller maila honom via: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  24. Jag heter Giovanni Jahem. Jag har gått igenom svåra tider med olika män och hittat sann kärlek och äkta acceptans tills jag träffade min man som kom in i mitt liv och älskade mig bortom ord kan förklara. Vi bodde tillsammans i 2 år och vi var lyckliga tills för många bråk kom upp och vi splittrade oss. Jag trodde att jag kunde gå vidare men jag insåg att jag var djupt kär i honom och behövde för alltid med honom. Jag hade inget annat val än att söka hjälp, vilket ledde till att jag kontaktade Dr Isikolo med vetskap om hur han har kunnat hjälpa andra. Han gav mig sin uppmärksamhet och gjorde sitt bästa för att försona oss igen och inom 48 timmar visade sig resultatet och han kom tillbaka till mig och vi hittade på saker igen. Nu har kärleken och lyckan återställts och allt jag kan säga är att jag verkligen uppskattar Dr Isikolo för att han är osjälvisk när han hjälper mig och andra. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  25. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  26. Kontakta den mest ärliga och kraftfulla trollformaren som heter Dr Isikolo som hjälpte mig så kommer han att göra detsamma för dig.
    Jag heter Marie Cedergren och allt för gott, jag uppskattar Dr Isikolo som hjälpte mig med sina stora krafter att återställa mitt hem och den lycka jag delade med min man och det är verkligen något jag är evigt tacksam för. Det hände att jag var hjälplös och nedslagen i nästan ett år när min man lämnade mig på grund av äktenskapliga problem som vi stötte på. Jag gjorde allt jag kunde för att rädda mitt äktenskap och ingenting fungerade förrän DR ISIKOLO kom till min räddning. Han hjälpte mig och kärleken och lyckan jag delade med min man återställdes och mer fantastiskt. Jag vet att det låter konstigt om han verkligen kan hjälpa någon, men han är 100% garanterad att inte göra dig besviken när han försäkrar dig om att ha önskat resultat efter 48 timmar. Han kan hjälpa dig också om du är villig att ge honom chansen att göra det. mejla honom nu via: isikolosolutionhome@gmail.com eller sms:a honom på WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  27. Jag visste aldrig att jag kunde få tillbaka min fästman tills jag kontaktade Dr Isikolo som hjälpte mig. Jag hade ett fruktansvärt missförstånd med min man och vi gick olika vägar. Jag var nedstämd känslomässigt och visste inte vad jag skulle göra för att hjälpa situationen. Så jag fick veta om Dr Isikolo. Jag kontaktade honom och fick honom att hjälpa till med mina problem. Han berättade för mig allt jag behövde veta och förstod och jag följde procedurerna och han fixade så småningom problemet åt mig och nu är jag och min fästman tillsammans igen och jag vet att vi snart kommer att gifta oss. Det hade inte varit möjligt om Dr Isikolo inte hjälpte mig som utlovat. Resultatet av hans arbete visar sig säkert efter 48 timmar och det är 100% garanterat. Det är synligt för mig att se effekten av resultatet av allt han gjorde för mig och verkligen kärleken och tillgivenheten mellan mig och min fästman är helt återställd och det gläder mitt hjärta att jag inte förlorade honom till någon där ute. Han kan lika gärna hjälpa dig om du vänder dig till honom nu. Sms:a honom på WhatsApp eller Viber honom på +2348133261196 eller mejla: isikolosolutionhome@gmail.com

    SvaraRadera
  28. Ett fantastiskt vittnesbörd om en trollformler som tog min man tillbaka till mig. Jag är lyckligt gift med en underbar och omtänksam man med två barn. Ett mycket stort problem uppstod i min familj för sju månader sedan, mellan mig och min man. så hemskt att han tog fallet till domstol för skilsmässa. han sa att han aldrig ville stanna hos mig igen och att han inte älskade mig längre. Så han packade ut ur huset och fick mig och mina barn att gå igenom svår smärta. Jag försökte alla mina möjliga medel för att få tillbaka honom, efter mycket tiggeri, men allt utan resultat och han bekräftade att han har fattat sitt beslut, och att han aldrig ville träffa mig igen. Så en kväll när jag kom tillbaka från jobbet träffade jag en gammal vän till mig som frågade min man. Så jag förklarade allt för henne, så hon sa till mig att det enda sättet jag kan få tillbaka min man är att besöka en trollformler, för det är vad hon också gjorde för att vinna tillbaka sin älskare. Sedan följde jag hennes råd och hon gav mig DR WALE WhatsApp-kontakt:+2347054019402. omedelbart skickade jag ett WhatsApp-meddelande till DR WALE och berättade för honom om alla smärtor och problem jag står inför. DR WALE sa åt mig att inte gråta längre och att jag använder slappna av i mitt sinne. Efter mycket diskussion med DR WALE betalade jag för allt material och föremål som behövdes för att besvärja mig, och trollformlern försäkrade mig att jag kommer att få tillbaka min man om en vecka. Vilket fantastiskt uttalande!! Så han pratade med mig och berättade allt jag behövde göra. Sedan nästa vecka var det så förvånande att min man som inte ringt mig de senaste sju månaderna ringde mig för att informera mig om att han skulle komma tillbaka. Så underbart!! Så det var så han kom tillbaka till huset med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för smärtan han orsakade mig och mina barn. Sedan den dagen var vårt förhållande nu starkare än vad det var tidigare med hjälp av DR WALE. Jag kommer att råda dig där ute att vänligen kontakta DR WALE WhatsApp/Viber +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvaraRadera