onsdag 4 mars 2020

Aktiepub 25 mars (Obs inställd)


Nästa aktiepub går av stapeln onsdag den 25 mars kl 18 på Sue Ellen, Tulegatan 17.

Såklart finns det ovanligt mycket att diskutera. Hur påverkar Corona börsen? Hur hanterar man nedgångar? Hur har portföljerna gått och vad har klarat sig bäst? Vilken melodifestival-låttitel funkar bäst i börssammanhang etc?

35 platser är bokade och jag hoppas de fylls! Skriv något i kommentarsfältet så har du en plats.

Ska bli intressant att se om det blir färre eller fler än vanligt.

Hoppas vi ses där!

Gustav

Ps) Den som lyckas övertyga mig att köpa en svensk aktie bjuder jag på valfri öl. Vill gärna ha åtminstone någon svensk aktie men för tillfället är det tomt.

21 kommentarer:

  1. Kommer gärna. Missade förra gången, men nu ska det bli av igen.

    Magnus

    SvaraRadera
  2. Jag kommer.
    /ValueGARP

    SvaraRadera
  3. Jag kommer.

    Tomas

    SvaraRadera
  4. Hej Gustav,

    Hänger gärna på.

    Allt gott!

    /Miguel

    SvaraRadera
  5. Kommer också!

    Magnus

    SvaraRadera
  6. Kommer gärna!

    /Bryan

    SvaraRadera
  7. Kommer gärna.

    /Oscar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ville meddela att jag inte kommer till aktiepuben. /Oscar

      Radera
  8. https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/feihis/cake_day_tendies_party_indonesia_is_kill/
    Från de självbenämnda autisterna på wsb.
    Lång Intrum?, folk och företag har belånat röken från skorstenen pga att de extrapolerat framtida vinster med de låga räntor vi haft. Med Corona kvarstår lånen men inte vinsterna.
    // Gay bear

    SvaraRadera
  9. Om inte Corona tar mig så förösker jag dyka upp! /FredrikB

    SvaraRadera
  10. Svar
    1. Nej, jag tror vi ställer in faktiskt. Funderat på det och det känns bäst i detta läge!

      Radera
  11. OBS! Jag ställer in aktiepuben, känns bäst i detta läge!

    SvaraRadera
  12. Klok beslut. "The shit has hit the fan!"

    SvaraRadera
  13. LOL!

    Känns det inte bra ha aktiepuben i ett läge när det är som mest spännande kan man ju alltid vänta tills att börsen står i zenit! Det går bra att sitta med två meters avstånd.

    Mvh

    Lars

    SvaraRadera